Vägen till LA

Att åka buss till festival

Publicerad 2012-07-04 12:04:00 i Allmänt, Peace and Love 2012, Tips,

Till skillnad från många andra som åkte till P&L så åkte jag expressbuss dit med Swebus. 
Direkt när jag gått på bussen fick jag en känsla utav bekvämlighet, bussen var otroligt fräsch, hade eluttag och gratis wifi hela vägen som man enkelt kopplade upp sig på genom att godkänna villkoren! Bussen stannade också ca. 4 gånger under resan då man kunde gå och handla eller bara sträcka på benen lite!

Trots en väldigt lång resa på 7 timmar gick det ganska fort, man kunde surfa, kolla på film eller bara sova på bussen för att fördriva tiden. Så att bussen hade ett snabbt Wifi var ett stort plus! På hemvägen så var även Andreas och hans syster med på samma buss, så det var trevligt att se lite fler bloggare där!

Dock tycker jag att bussen kunde släppt av oss vid festivalområdet, det fanns ju trots allt en parkering där andra festivalbussar släppte av sina resenärer och det låg precis vid ingångarna till campingen! Det tog oss 2,5 tim att komma till campingen då vi hade så mycket saker att bära och fick gå från resecentrum! Så ja, det är väl en sak de kan tänka på för att förenkla resan för festivalbesökarna. Jag var såpass trött och lat att jag tog en taxi från campingen till resecentrum då jag skulle åka hem! 

Att åka buss har alltid sina för och nackdelar, även om jag i detta fallet finner mest fördelar! Man slipper tänka på vägen, packningen ligger där den ska och man kan göra sig bekväm i sätet. Jag tackar Swebus så hemskt mycket för denna fantastiska upplevelsen och kommer garanterat besöka Peace and Love nästa år igen, denna gången med fler kompisar!

Om ni har några frågor om hur det är som jag inte framfört i inlägget får ni mer än gärna fråga på!

 

Kommentarer

Postat av: madde-highheelslady

Publicerad 2012-07-04 13:24:55

hej hej, jag ville bara komma in o säga att jag har min första goodiebag tävling som startar den 20:e juni, om du vill vara med o tävla så kom in hos mej :) Tävlingen avslutas den 4 Juli kl 18.00, Du har fortfarande tid:)
http://highheelslady.bloggplatsen.se/2012/06/20/8118365-goodiebag-tavling/

Postat av: Viktoria

Publicerad 2012-07-04 17:01:38

Coolaste bilderna har du och din blogg:-)

Postat av: Lisbom - Lisas Teckningar

Publicerad 2012-07-05 18:29:23

Är riktigt mysigt att åka buss! :)

Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Publicerad 2012-07-12 19:06:52

mysigt att åka buss, men dock lite dåligt att de inte släppte av er precis utanför :O

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela